Servicii de chirurgie vasculară

În cadrul secției de chirurgie vasculară oferim următoarele servicii medicale:

• Ecografie Doppler în cazul recomandărilor preoperatorii

Chirurgia vasculară

Are drept obiectiv diagnosticarea și tratarea afecțiunilor la nivelul arterelor, venelor și a canalelor limfatice. Este de precizat că sfera chirurgiei vasculare nu se extinde și asupra vaselor de sânge ale creierului sau ale inimii.

Investigații

În funcție de zona corpului, problemele de sănătate din sfera chirurgiei vasculare pot privi o serie de afecțiuni ce pot fi depistate în faza de diagnosticare sau pentru confirmarea diagnosticului prin investigațiile avansate pe care le punem la dispoziția pacienților noștri.

Astfel, una dintre cele mai avansate metode de investigare a afecțiunilor vasculare este ecografia Doppler. Clinica noastră oferă servicii avansate de ecografie Doppler arteriala pentru întreaga suprafață a corpului, de la membrele superioare, la cele inferioare precum și ale zonei carotidiene. De asemenea, ecografia Doppler este un instrument util pentru confirmarea afecțiunilor de la nivelul sistemului venos.

În afara de testul Doppler, care este un instrument de precizie de confirmare a diagnosticului inițial, pacienții cu suspiciune de afecțiune vasculară vor fi examinați din punct de vedere clinic în mod complet inclusiv prin măsurătorile IGB (ale indicelui gleznă-braț) pentru depistarea prezenței bolii vasculare. Calculul IGB presupune măsurarea tensiunii arteriale din zona gleznelor și a membrelor superioare care ar trebui să fie egale sau cu valori sensibil similare. În cazul în care indicele IGB este mai este mai mic sau mai mare față de intervalul de referință de 0.9-1.3 se poate vorbi de o boală vasculară. Desigur, măsurarea IGB are o precizie mare de peste 98% a diagnosticării bolilor vasculare, dar nu poate oferi o localizare exactă a afecțiunilor, caz în care intervine ecografia Doppler.

Afecțiuni Vasculare care pot fi identificate cu testul Doppler

Ecografia Doppler este folosită cu succes în depistarea preoperatorie a unei game largi de afecțiuni vasculare:

Afecțiunile arteriale ale membrelor depistate în principal la nivelul arterelor mari ale membrelor inferioare dar și superioare (anevrisme, fistule aterio-venoase, ischemii, arteriopatie cronică obliterantă, varice la nivelul picioarelor, etc.);
    Ocluzii arteriale provocate de embolie care pot conduce la ischemii acute;
    Îngustări sau stenoze ale arterelor;
    Insuficiențe venoase;
    Cheaguri de sânge;
    Bolile carotidiene cu manifestare la nivelul arterelor carotide, limfoangioame, boala Horton;
    Afecțiuni la nivelul abdomenului (anevrisme ale arterelor organelor interne, fistule aterio-venoase, tumori venoase, etc.).

Cum decurge ecografia Doppler?

Ecografia Doppler face parte din aria investigațiilor imagistice cu ultrasunete. Sonda aparatului Doppler este poziționată pe suprafața corporală pe care anterior s-a aplicat un gel special, iar aceasta transmite imagini pe un monitor. Sonda va fi manevrată deasupra traseului vaselor de sânge supuse controlului. Imaginile furnizate, de culoare roșie sau albastră, indică fluxurile sanguine arteriale, respectiv venoase, identificându-se astfel cu precizie leziunile sau eventualele îngustări sau ocluzii.

Este de menționat că ecografia Doppler este sigură, nu produce disconfort și nu are nici un efect secundar.

Pacienți cu recomandare pentru ecografia Doppler
    În general, bolile vasculare prezinta risc mai pronunțat pentru persoane care au obținut deja unele rezultate peste sau sub limite la analizele de sânge sau care au un un istoric clinic ce poate pune probleme în acest domeniu:

• Diabetici;
    • Pacienți cu precedent în AVC ischemic;
    • Persoane simptomatice din punct de vedere al bolii arteriale periferice;
    • Persoane cu istoric familial de AVC sau boli cardiace ischemice;
    • Pacienți cu colesterol ridicat;
    • Pacienți cu diverse accidente care au rezultat în traumatisme;
    • Pacienți cu hipertensiune;
    • Supraponderali sau pacienți cu obezitate.